20091222

God jul !

Hej där din tomte!

Snart är julen här mina vänner. Snön har fallit och så har även temperaturen.
Allt är så fint och vitt att jag knappt tänker på mina spruckna söndertorkade läppar. Ja, detta är verkligen en otrolig tid, en magisk tidpunkt, fylld med julkänsla och extrema förseningar på kommunaltrafiken.

För den som inte kört ihjäl sig i trafiken, eller frusit till döds i väntan på bussen, väntar snart en trevlig julbord med hela familjen. Våra nära och kära samlas alla runt bordet och tar glatt av den stora julskinkan. Middagens stora höjdpunkt! En utmärkt tillfälle att träna på att ignorera kräkreflexen. Hade ju varit kul med en ätlig jultradition men dom flesta andra verkar ju ändå uppskatta skink jäveln. Julen ska ju trottsallt ändå vara en tid då man ska tänka på andra och mindre på sig själv. Det är därför vi ger varandra så fina och onödiga julklappar.
Glöm nu inte att träna på det stora falska leendet vi alla måste visa upp när pappa har köpt det sista på jorden man behövde. "Tack pappa! Vilken fin lavalampa. Precis vad jag önska mig".
Vad som dock är roligare än att få julklappar är att ge dom. Jag har i skrivande stund fortfarande inte köpt än enda julklapp och det är tveksamt om jag ens hinner göra det innan jul. Så det kommer bli hysteriskt kul att handla alla julklappar på julafton morgonen. En tradition som jag lyckas med varje år.

Men det löser sig, det är ju fan jul!


ps. Kalle Ankas jul suger


1 kommentarer:

Miia sa...

Kalle Ankas jul rockar fetast i hela tv-världen. Låt detta vara sista gången du talade illa om Kalle!!!!!!!
Puss puss