20091210

Sodom och Gomorra

Hej och välkommen till Sodom och Gomorra.
Dessa två bibliska städer som slukades av eld och svavel på grund av sina invånares bottenlösa syndighet.
"Ty Guds vrede uppenbarar sig från himmelen över all ogudaktighet och orättfärdighet hos människor som i orättfärdighet undertrycka sanningen"
Men var är Gud nu, när hela världen har blivit Sodom och Gomorra? När majoriteten av människorna i världen är hjärtlösa och korrupta, och där minoriteten som inte är det, lever desillusionerade från verkligheten.

Denna minoritet som förmodligen tror att dom gör världen gott och att deras åsikter är dom ända riktiga.
Det är dessa människor, som står på sina altare, och ger dom enkla svaren i vägran på att bara titta ett litet steg längre. Det är dessa människor som leder oss till Sodom och Gomorra.
Kom ihåg, nästa gång du lyssnar på en politiker, vän eller släkting, det finns inga enkla svar och inget, inget är svart eller vitt. Allt är grått. Grått som askan.

Vad gör man då? När man är omringad av ondska och total ignorans. Ja, vad kan man göra? Jag har, förmodligen som dom flesta andra, fullt upp med att bara överleva till nästa dag. Dom små försök till resonemang försvinner som piss i havet. Så jag går omkring i min tillvaro med trötta ögon och föraktar min egen inkompetens att förändra världen.
Jag kommer förmodligen dö ofullkomlig och olycklig i en värld jag alltid föraktat. Har jag tur lämnar jag efter mig avkommor som är bättre än mig själv. Har dom tur så överlever dom till vuxen ålder och bidrar till nått mer än vad jag själv lyckades med.

Bittert inlägg som jag avslutar med en quote från Fight Club:

"You're not your job. You're not how much money you have in the bank. You're not the car you drive. You're not the contents of your wallet. You're not your fucking khakis. You're the all-singing, all-dancing crap of the world. ...You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else."





0 kommentarer: